Motoryzacja

Według szacunku ekspertów po polskich drogach w roku 2007 jeździ ponad 2 mln pojazdów z instalacją gazową. Staliśmy się pod tym względem liderem w Europie, wyprzedzając w 2006 r. Włochy Turcję, a na świecie ustępujemy tylko Korei Południowej pod względem wielkości zużycia tego rodzaju paliwa.

W pojazdach samochodowych najkorzystniejsze jest łączenie zasilania tradycyjnego z zasilaniem energią gazu płynnego. Instalacja wykorzystująca gaz płynny do napędu silników umożliwia, nawet podczas jazdy, niekłopotliwe przejście z jednego paliwa na drugie.

Zużycie autogazu wynosi prawie 75% całości zużycia gazu płynnego w Polsce.

Korzyści ze stosowania gazu jako paliwa to:

  • niski koszt eksploatacji pojazdu
  • bezpieczeństwo eksploatacji
  • komfort jazdy
  • długa żywotność silnika
  • większa czystość spalin niż przy paliwach tradycyjnych
  • łatwość montażu instalacji i jej stosunkowo niski koszt
  • możliwość korzystania z dwu rodzaju paliwa - samochód z instalacją gazowa nadal może być zasilany paliwem tradycyjnym

Silniki pojazdów mogą być zasilane wyłącznie gazem lub zamiennie gazem i paliwem tradycyjnym. Rozwiązania takie stosuje się w samochodach osobowych, ciężarowych, pojazdach komunikacji miejskiej, w wózkach widłowych, zamiatarkach i pojazdach do transportu poziomego w pomieszczeniach zamkniętych.

Wyjątkowe walory gazu płynnego szczególnie predestynują go do wykorzystania w silnikach samochodów osobowych. Jest on ubogi w zanieczyszczenia. Podczas spalania gazu płynnego w silniku, spaliny zawierają 85% mniej tlenku węgla, około 70% mniej tlenku azotu i ok. 60% mniej niespalonych węglowodorów w porównaniu z paliwem tradycyjnym. Spaliny pojazdów zasilanych gazem płynnym nie zawierają związków ołowiu i siarki oraz, co bardzo ważne, nie mają przykrego zapachu.

Zastosowanie tej nowej energii powoduje wydłużenie żywotności silnika nawet o 100%. Silniki napędzane gazem płynnym odznaczają się miękkim i równomiernym spalaniem. W niskim i średnim zakresie obrotów mają one większy moment obrotowy niż silniki zasilane tradycyjnie. Gaz płynny jest atrakcyjny cenowo. Koszty gazu płynnego jako paliwa są porównywalne z olejem napędowym. Montaż instalacji umożliwiających wykorzystanie gazu płynnego w samochodach osobowych jest prosty i nie wymaga zmian konstrukcyjnych pojazdów. Polega on na montażu kilku atestowanych elementów w warsztacie samochodowym. Rozwinięta sieć dystrybucji gazu płynnego gwarantuje łatwość zaopatrzenia w to paliwo.

Wózki widłowe i inne pojazdy transportu wewnętrznego zasilane są specjalnymi butlami 11kg przystosowanymi do eksploatacji w pozycji leżącej.

Jeśli są Państwo zainteresowani zapoznaniem się z naszą ofertą, prosimy o kontakt.